Često, u vašem gradu, ili još više, kada se zateknete u drugom okruženju, zapazite impresivne građevine koje su nastale u jednom vremenu. Pred godinu, deset, stoljeće ili i više. A te zgrade, ili blok zgrada, ili impresivni dio neke cjeline, imaju svoj autohtoni život, ali i svoju povijest; pamte i sudbonosne i obične događaje. Takvo zdanje živi svoj život intenzivno i svojom nazočnošću i korištenim prostorom formatira životna događanja. Svejedno da li je riječ o zgradi parlamenta, galeriji, stambenoj zgradi, stanici metroa... Koliko ljudi i sudbina...
I, tek negdje iz znatiželje i tek ponetko će se zapitati: tko je tu zgradu dao izgraditi, tko je bio investitor, tko je njen tadašnji i današnji vlasnik. Neusporedivo je intrigantniji njen život i isto tako život i događanja koja se odvijaju baš zato jer je ona tu, jer postoji...
Druga je, pak, fascinacija našeg življenja sadržana u činjenici, da smo mi kao osobe konstanta u vremenu i prostoru; po svojim mislima i atributima, a također u onom neposrednom materijalnom pogledu. No, nakon četiri, osam, dvanaest godina potpuno smo novi subjekti, jer je to vrijeme kada se sve životne stanice u nama potpuno izmijene. Stare nestaju, a sustavno pristižu nove. Ali, mi u svojoj ukupnoj aktivnosti i bivanju, stalno smo isti, tu u psihologiji i sociologiji nema promjene, zar ne?
I - sada se stiže na teren naše domaće zadaće: "Every Institution is a Living System" i sigurno jedne od najintrigantijih priča/trilera: odnosa čovjeka i njegova djela. Kompanije, danas već institucije, poput Forda, Chanella, Helene Rubenstain, Thyssen-Krupp-a, Gavrilovića, Rotschild banke, žive vlastite živote, koje im je u jednom trenutku podario neki nadahnuti i sposobni pojedinac. Osoba koja je imala znanja i smionost, sreće i upornosti da njihova pokretačka ideja postane poslovna i proizvodna stvarnost. Tada, prije ili kasnije, u tu stvarnost stižu, bivaju u njoj, prolaze i odlaze pojedinci; desetine i tisuće ljudi, koji poput onih stanica u ljudskom biću, daju svoj doprinos njenom životu i razvoju, a zatim odlaze da bi ih naslijedili i/ili zamijenili drugi. A, kako se to kaže suvremenim žargonom, brand živi svojim punim životom i dalje. Nešto poput naših, već spomenutih zgrada. Ime i pojava osnivača postaje marketinški alat; slika iz određenog razdoblja, svjedočanstvo tradicijske vrijednosti i povjerenja...
C.O. Scharmer: Molim Vas da nam ukažete na ključne probleme i pitanja s kojima se bavite u svom poslu? I. Čemu služi planiranje? Arie de Geus: Nakon imenovanja na funkciju koordinatora planiranja u kompaniji Royal Dutch Shell, prvo pitanje koje me je istinski zaintrigiralo je bilo: "Čemu, dovraga, proces planiranja pridonosi? Čemu planiranje uopće služi?" U to vrijeme već sam bio iskusni